Menu Zamknij

Bieganie, a zbędne kilogramy

Jak schudnąć ?        
 
          W tym rozdziale postanowiłem napisać słów kilka o zrzucaniu wagi.
Wiele osób zaczyna biegać m.in. w celu zrzucenia wagi. Nie ukrywam, że to była również i moje pobudka, chociaż w moim przypadku była to jedna z wielu pobudek.

           W moim przypadku początki były o tyle łatwe, że jeżdżę dużo na rowerze, więc forma jako taka już była i nie sprawiło mi to wielkich trudności. To, co wiem dziś, to, że mówienie, że nie będę się ruszał, bo jestem gruby nie jest żadnym podejściem, to po prostu kolejna KIEPSKA wymówka.

Jeżeli używasz takich wymówek to RUSZ SIĘ !!! to nie jest odpowiedź.

Nie chce mi się ? To jest wymówka ? ŻADNA …

Nie masz czasu ? Zamiast gapić się w TV znajdź godzinę i RUSZ SIĘ !!!.

To w ramach motywacji.

Jak to wyglądało u mnie ? 
            W ciągu 6 miesięcy schudłem z wagi dochodzącej do 105kg, przy 182 cm wyglądałem jak miś, aż do wagi wahającej się na poziomie 82,5 – 84 kg. Czemu takie wahania ? Podczas odchudzania waga może falować +/- 2kg.

           Same początki były dość przyjemne, bo bieganie jest na tyle męczącym sportem, że już po pierwszych treningach zauważyłem pierwsze spadki na wadze. Pierwsze efekty można z reguły zobaczyć po miesiącu REGULARNYCH wybiegów. Zachowując regularność można zauważyć liniowość spadku wagi, ale powtarzam po raz kolejny musi to być CYKLICZNE.

               Dlaczego napisałem o +/- 2 kg ? Ważenie w danym momencie nie oddaje wagi, waga zależy od posiłków, płynów i.t.p. czynników. Warto obrać sobie konkretną porę w dniu dla pomiaru wagi. Waga, to przynajmniej u mnie średnia z całego tygodnia regularnego ważenia w środku dnia i pod wieczór.

Dieta ?


               Nigdy nie należałem do ludzi, którzy byli w stanie podporządkować się diecie. W ramach mojej diety:
po 7km.
1. Ograniczyłem słodycze (praktycznie nie jem wcale)
2. Odstawiłem napoje kolorowe, przede wszystkim gazowane (zostaje herbata, kawa, woda lekko-gaz)
3. Ograniczam jedzenie na noc (w przypadku głodu marchewka lub owoc)

               Na początku treningów próbowałem zamieniać posiłki na jabłka, ale jest to dość ciężkie, oraz prowadzi do znienawidzenia jabłek. Aktualnie uzupełniam dietę o owoce. Zamiast podjadać słodycze podjadam owoce.

               Podczas treningów liczy się przede wszystkim regularność posiłków – organizm musi się przygotować na trawienie.
Kilka moich zasad żywieniowych:

1. Można jeść wszystko byle się nie przejadać,
2. przed treningiem minimum 2h bez jedzenia,
3. nie jemy po 18
4. zamiast batonika owoc, lub warzywko (dobra jest marchewka)

Jak trenować dla spadku wagi ? 
Największy spadek wagi w początkowych stadiach treningów zauważyłem przy treningach 3 treningi po 7 km. Co jest tutaj ważne, nie liczy się tempo. Czasy, jakie pozwoliły mi na schudnięcie to 32-34minuty /5km :), możecie mi wierzyć, że nie jest to jakieś zabójcze tempo.

           Aktualnie zauważyłem zatrzymanie chudnięcia. Jestem na etapie zmiany form treningu. Zbyt duże tempo treningów spowodowało wejście w inną strefę tętna, która pomagała mi w budowaniu wytrzymałości, a nie spalania tłuszczu. W treningach pomaga mi pulsometr, o którym już pisałem.
Efekty będę opisywał na bieżąco.

          Tyle na tą chwilę uwag na temat moich treningów. W przypadku pytań zapraszam do kontaktu, chętnie pomogę i odpowiem na pytania i wątpliwości.

2 komentarze

  1. Anonimowy

    Przeczytałem:). I czekam na dalsze wiadomości. Właśnie dostałem od dziewczyny puslometr 410 i też zamierzam go dobrze wykorzystać podczas biegania i jazdy na rowerze:).
    Pozdrawiam.

  2. Anonimowy

    Przebyłem podobną drogę, choć waga początkowa była nieco mniejsza. Wszystko co piszesz jest prawdą, podobne trening jak również nawyki żywieniowe. Należałoby dodać ostrzeżenie o kontuzjach i nie forsowaniu dystansu/czasu za wszelką cenę. Uwaga na stawy kolanowe przy takiej wadze początkowej !
    Pozdrowienia
    Anonimowy z Mikule Biegają 😉

Możliwość komentowania została wyłączona.