Menu Zamknij

Ile można wałkować

No właśnie, ile można wałkować chciałoby się powiedzieć zgodnie z przysłowiem, ale w sumie nie o takim wałkowaniu tutaj. Nikomu nic nie będę powtarzał. Poruszymy kwestię rolowania.

Nie jestem fizjoterapeutą, więc nie liczcie na odkrycia i nowości. Czym jest owo rolowanie ? W skrócie jest to zwyczajny automasaż z wykorzystaniem wałka, butelki, rury, czegokolwiek. Pomaga w ukrwieniu mięśni,  likwiduje napięcie i jest sympatycznym dodatkowym ćwiczeniem w ramach rozciągania, które oczywiście wszyscy chętnie i skrupulatnie stosujemy 😉 Rolowanie pomaga również w różnego rodzaju kontuzjach, wspomaga regenerację, odświeża mięśnie.

Zapytacie dlaczego nagle wspominam o tym aspekcie treningu 🙂 Do tematu podchodziłem dość sceptycznie, co wcale nie znaczy, że to się jakoś drastycznie zmieniło. Nie było mi dane działać z drogimi wałkami dostępnymi na rynku, ale wśród biegaczy wyczytałem opinię, że wystarczy butelka z wodą, dowolna rura PCV i można takie ćwiczenie wykonać. Spróbowałem na wspomnianej butelce i muszę Wam powiedzieć, że ból i napięcie, które pojawia się w łydce nieco zelżało. No nic, będę kontynuował i obiecuję, że jeszcze o tym wspomnę 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *